/

Ökad insyn i kommunen

Nu är kommunens diarium tillgängligt för lerumsborna. Tidigare under 2024 gjordes även kommunens protokoll från 2018 och framåt tillgängliga.

 Det var efter ett inkommet e-förslag som kommunstyrelsen vid novembersammanträdet 2022 beslutade att publicera diarium och publicera protokoll på hemsidan.

I webbdiariet kan du se information om diarieförda ärenden och handlingar, registrerade från och med 1 januari 2024. Du kan se information från följande instanser:
  • kommunfullmäktige
  • kommunstyrelsen
  • kommunstyrelsens arbetsutskott
  • samhällsbyggnadsnämnden
  • utbildningsnämnden
  • kultur- och fritidsnämnden
  • stöd- och omsorgsnämnden.
I webbdiariet kan du se rubriker för registrerade ärenden och handlingar. Du behöver kontakta vårt kundcenter KomIn för att begära ut handlingarna. Kontakta kundcenter via e-post.

Rubriker för handlingar som innehåller känsliga personuppgifter eller uppgifter som omfattas av sekretess kommer inte att publiceras.

Tidigare artiklar:

Politikerna vilseledda – IGEN! – 20180520

Datainspektionen och Lerums kommuns stängda diarium – 20180601

Protokollen tillbaka på kommunens hemsida – 20180703

Ingen publicering av diarium och protokoll på webben – 20181112

Ingen publicering av diarium och protokoll på webben – 20181211

Insyn och transparens i offentlig verksamhet – 20191227

Krönika: Varför går det så trögt i kommunen – 20220908

Krönika: Det går trögt med öppenheten – 20240123

Protokoll från 2018 på webben 20241126

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Standard miniatyr
Tidigare Historien

Ärendetorka i kommunfullmäktige

Nästa Berättelse

Nya Novahallen – räntebeslutet överklagat

Senaste artiklarna

Skolenkäten

Skolinspektionen granskar regelbundet all skolverksamhet i hela landet. Målet är att bidra